ADAC Chen Zhen
 

ACTUALITES - 2017

2016 SHOWS



Chen Zhen / Catalogue Raisonné


Pour acheter le Catalogue Raisonné de Chen Zhen (Tome I et Tome II): cliquez ici pour télécharger l'offre de souscription à l’achat et suivez les consignes marquées dessus.

If you wish to buy the Catalogue Raisonné of Chen Zhen (Volume I and Volume II), click here to download the subscription document, and then follow the instructions.


En mai 2014, ADAC-Association des Amis de Chen Zhen en collaboration avec Galleria Continua, a publié aux éditions Skira, le premier tome du Catalogue Raisonné de l’artiste qui retrace les années de 1977 à 1996. Il comprend les premières années d’activité du peintre et artiste en Chine, et notamment 1986, année où Chen Zhen quitte l’Orient pour venir vivre et travailler en France, en même temps qu’il décide de se concentrer sur son travail artistique et enfin de se consacrer à l’installation. Le tome est divisé en cinq parties principales. Chacune est introduite par un texte rédigé par Isabelle Renard et Xu Min, une sorte de guide pour le lecteur qui replace le travail de l’artiste dans son contexte historique. Dans les différentes parties sont inclus aussi plusieurs textes, entretiens et essais d’auteurs comme Chen Bo, Marianne Brouwer, Daniel Buren, Adelina von Fürstenberg, Antoine Guerrero Chen Jia-Lun et Xu Man-Yin, Bernard de Labareyre et Jérôme Sans.

Le Tome 2 sortira vers la fin 2016 - début 2017.  

 

"Art and China after 1989: Theater of the World"
Group exhibition
Guggenheim Museum, New-York
Organized by Alexandra Munroe, consulting by Hou Hanru.
October 2017


Art and China after 1989: Theater of the World is a major exhibition of contemporary art from China spanning 1989 to 2008, arguably the most transformative period of modern Chinese and recent world history. The largest show of this subject ever mounted in North America, it offers an interpretative survey of Chinese experimental art framed by the geopolitical dynamics attending the end of the Cold War, the spread of globalization, and the rise of China. The arc of this international history, beginning with the crushed utopianism of the nationwide democracy movement and culminating in the conflicted euphoria surrounding the Beijing Olympics, provides the framework for the Guggenheim’s show. Theater of the World examines how Chinese artists have been both agents and skeptics of China’s arrival as a global presence, and seeks to reposition a Sinocentric art history in a way that sees China as integral to the emergence of the global contemporary.